fredag 20. februar 2009

Ferie i Sierra Leone

Endelig fikk jeg treffe min kjaere mann igjen etter tre maander. Det var deilig aa se hans friske , brune ansikt smilende i mot meg. Vi hadde noen dilige fridager paa stranda i Freetown. Nydelige hvite strender, dovne lange bolger og lite folk. Et liv som passet oss godt akkuratt da. Maten var ogsaa god. Masse sjomat av typen hummer, krabbe, osters og barakuda. Torbjorn mente jeg hadde det alt for godt. Det er ikke slik Afrika virkelig er.
Naa er vi kommet til Bo og jeg har faat sett Afrika paa en annen maate. Ikke akkuratt deilig sjomat, nei.
I gaar torsdag var jeg paa sykehuset og overrakte luene. En utrolig kjekk opplevelse. De kunne ikke forstaa at folk rundt om i Norge strikket luer til dem. Jeg fikk med meg i overkant av 1000 av de 1700 luene som kom til meg for jeg dro. Naa nar sykehuset luer for over et aar. Resten av luene skal vi prove aa faa sendt ned paa en eller annen maate. Det faar dere hore mer om siden.
Da ryktene om luene spredde seg paa omraadet, kom det ei hel rekke med modrer fra smaabarnsavdelingen med ungene sine for aa faa luer. Flere av dem smaa, smaa tvillinger. Utrolig vakre smaa mennesker som rorte hjertet mitt. Fikk lov til holde og snuse paa. Deilig.\
Skal prove aa laste opp noen bilder.
Marta

Ingen kommentarer: