onsdag 25. februar 2009

Hjelp til Sierra Leone

Flere har spurt meg om de kan fa vare med og gi noe til sykehuset her. Som dere har sett har Marta vart pa besok og hatt med seg 1000 luer. Tusen takk. Kvinnene her blir utrolig glade for a fa ei lue til sine nyfodte barn.
Men ellers er det ikke ting landet trenger mest. Det er kunnskap.
Pa sykehuset her har vi en personellgruppe som kalles CHO. De har en slags alt mulig helseutdanning. De kan forskrive medisiner og gjore enkle ting.
Men landet har bare 64 lokale leger. Det er selvsagt et skrikende behov for flere. Jeg har snakket med noen av CHO og de har veldig lyst til a studere medisin. Men de mangler penger. Det koster 10 000 kroner aret a studere. Jeg vil veldig gjerne hjelpe noen til a studere medisin. Kan noen tenke seg a vare med pa et arlig bidrag for a hjelpe noen til a utdanne seg til leger. Tror det er den beste helsehjelp vi kan gi til Bo.

3 kommentarer:

trondinord sa...

Torbjørn, det er vi helt klart meed på!
Trond

Signe sa...

Dette kan jeg gjerne være med på. Håper du vil legge informasjon her om hvor penger kan sendes.

Havetsdatter sa...

Jeg har strikket 10 luer, men vet ikke hvor jeg skal sende dem?! Er det noen som har en adresse?