torsdag 12. mars 2009

Hjelp til Sierra Leone

Jeg har vart veldig imponert over alle som har stottet med strikkeluer. Mange har spurt meg om det er noe mer de kan bidra med.
Jeg har konkludert med at kunnskap er mangelvare nummer 1. Jeg vil derfor forsoke a starte et forsiktig hjelpebidrag.
Vi har en yrkesgruppe som kalles CHO (Community Health Officer). De er halvstuderte rovere som kan forskrive medisiner og stille diagnoser. Mange av dem er veldig flinke, men de skulle hatt en skikkelig utdanning. Flere drommer om a studere medisin, men de har ikke penger.
Jeg har lovet a forsoke a stotte 2 av dem, kanskje 4. De to forste har de faglige kvalifikasjonene pa plass, de mangler bare penger. De 2 siste ma gjennom en ny eksamen.
Det koster 10 000 kr aret a studere medisin. Jeg lurer pa om noen kan tenke seg a yte et arlig bidrag (eller en engangsstotte).
Bo er en by som har et nedslagsfelt pa ca 500 000 mennesker. Det offentlige sykehuset her har 2 leger. Hvis vi kunne hjelpe 4 fra Bo til a bli leger, ville det faktisk monne her.
De har lovet a binde seg i Sierra Leone like lenge som studiet varer (7 ar). De vil trolig bli, for det er voksne personer med sterk tilknytning til landet og Bo.
Jeg har opprettet en konto: 1202.37.05425 (DNB).
Hvis noen vil binde seg til arlig stotte, send meg en mail tme@lyse.net
Jeg skal disputere i mai. Jeg er veldig rik selv. Jeg vil bli veldig glad for et bidrag til dette prosjektet i steden for personlige gaver.
Kan love dere at disse CHOene er veldig motiverte og utrolig takknemmelig hvis vi kan hjelpe dem.

Hvis jeg ikke far dette til a fungere, hvis de likevel ikke kommer i gang med studiet, eller jeg skulle far inn penger enn nodvendig vil jeg gi pengene til leger uten grenser.

Ingen kommentarer: