tirsdag 23. desember 2008

God jul

I morgen er det julaften. Nesten utrolig. Det er vanskelig a fa den helt store julestemningen her i varmen. Det er heller ikke sa mye oppstyr omkring jula her nede. Men fodeavdelingen er pyntet og folk er glade og fornoyde. De som kan reiser heim til familiene sine i landsbyen.
Vi utlendinger skal feire julafta sammen. Alle vil lage litt mat og sa spiser vi sammen. Ikke mulig a fa til noen form for tradisjonsmat. Pinnekjott finnes selvsagt ikke og vi har heller ikke klart a finne noe som ligner pa ribbe. Skal ut for a handle na, far se hva jeg finner.
Det blir spennende a se hvordan denne jula blir.
En ting er i alle fall sikkert. Vi skal ha julemiddagen ute pa terassen. Det kan dere heime misunne oss.
Jeg har ikke klart a sende rundt julehilsner. Internett fungerer veldig varierende her. Bloggen fungerer faktisk bedre enn mailsystemet. Sa dette blir julehilsenen fra Sierra Leone til alle venner heime i Norge. Kommer til a savne dere imorgen

En varm (veldig varm) julehilsen fra Bo
Torbjorn

4 kommentarer:

Turid sa...

G j i S L. H d f e f j. H T.

Hei Torbjørn!
Nå er vi på hytta i Sirdal, og har pyntet så smått til jul, med engler i vinduene og julesokker på dørene. Det er ikke så veldig mye snø, men det kan være mor klarer å lure meg med på en liten skitur i en eller annen oppkjørt løype i morgen. Da skal jeg i så fall tenke på deg nede i varmen, og gå litt på ski for deg også ;)
Ingrid har forresten strikket en lue, og Kjersti har nettopp begynt på sin andre. Mine strikketalenter er ikke like store, men jeg får se om jeg får litt mer inspirasjon utover i romjula. Det ser ut som det er ganske mye vanskeligere å ta imot unger der nede enn det var å ta imot meg for 17 år siden, så du får ha videre lykke til, og GOD JUL, selv om den kanskje ikke blir slik som i Norge.

Stor juleklem fra SuperTurid og de 3 andre tøysejentene i Sirdal :)

Bergit sa...

Hei Torbjørn
Siden du skriver at internett fungerer dårlig, får vi bruke kommentar på bloggen til julehilsen.En kan trygt si at du får en annerledes jul, at du ikke får noen hvit jul er du sikkert ikke alene om, her i Ålesund er det 5- 6 grader og regn, jeg trenger ikke piggdekk for å sykkle på jobb i kveld, skal på nattevakt.Vi har det bra, alle julegaver og julemat er kommet i hus, treet er pyntet og julefreden har snart senket seg over heimen. Anders kom hjem i gårkveld og blir til over nyttår, og med han kom julegavene fra Sandnes.Magne er fortsatt jobbsøker, det er ikke så enkelt i disse økonomiske nedgangstider, enn så leng jobber han som lærervikar på Voldsdalen skole og trives med det.Arnfinn har endel ferie igjen og dermed fri til 5 jan.Jeg skal jobbe nyttår og i romjula, noen må holde det norske helsevesenet igang.Det blir en tradisjonell julefeiring i Ålesund, svigermor kommer til oss på julaften.Vi ønsker deg en god jul og et godt nyttår. Ta godt vare på deg selv. Julehilsen fra Bergit, Arnfinn, Henrik, Magne og Anders.

Oleiv sa...

Hei Torbjørn!

Her i Liljevegen bidrar alle for å få til Julemiddagen, Per har sagt opp Pinnakjøttet, far har salta det, eg har skrellt eplene, SIgne sang i Kørkjå, å mor har gjort alt det andra. Julanissen kom i år og, mange nyttige gåver, Julemiddagen var fantastisk f.eks. Pinnakjøtt, kålrabistappa, moltekrem, lefsa, gome og sikkert mangen viner som du hadde blitt imponerte over.

Eg fekk den gleden av å ta imot en kalv i fjoset i dag tidligt, eg trur eg vill kalla han "Jesus". Kyrne mjølker godt 25L fekk eg av 637 "Mona" eg trur ikkje kyrne i Afrika mjølker så godt.

Eg vill på vegne av familien takka for alle dei flotte gåvene, som alle var kreative og nyttige. Eg er fortsatt svært nøgd med macen, har kjupt meg 4GB ram og satt inn, har gjort det same med Per sin mac, det er til å anbefale, koster 650kr på Komplett.no

Lykke til vidare og God Jul!!
Helsing i fra Oleiv, Signe, Per Sigve, Mor og Far.

Philip sa...

Hei Torbjørn!

(Jeg prøvde å legge inn en kommentar tidligere, men jeg prøver igjen da den ikke ser ut til å ha kommet med. -beklager om det dukker opp 2 innlegg :o)
Kjempespennende å lese bloggen din! Har sett så vidt innom noen ganger, men først nå fått tid til å sette meg ordentlig ned. Utrolig alt hva du opplever der nede!
Jeg følger en del spennende ting her hjemme også, og i ditt fravær blir det nok litt flere tlf til både Trondhjem, Bergen og Oslo enn vanlig. Men det går fint. E8 er forøvrig på plass!! :o)
Jeg ønsker deg en fortsatt riktig god Jul og et godt nytt år.
Gleder meg til nye oppdateringer i bloggen.
Hilsen Philip